Contact | Klachten


Bent u niet tevreden over hoe wij u geholpen hebben?

Om ons werk goed te kunnen uitvoeren is het van belang dat u ons vertrouwt en dat u zich vrij voelt om uw mening met ons te delen. Mocht het gebeuren dat u geen goed gevoel heeft overgehouden na een contact met onze praktijk dan horen wij dit graag zo snel mogelijk van u zodat wij dit met u kunnen bespreken en ervan kunnen leren.

Als u ontevreden bent kunt u dit het beste op het moment zelf bespreken. De kans is groot dat we er samen uitkomen. Mocht u dit vervelend of moeilijk vinden, dan kunt u ons klachtformulier invullen, u vindt deze onderaan de pagina. Het klachtformulier is ook aan de balie verkrijgbaar.

Na ontvangst van uw klacht neemt de interne klachtencoördinator uw klacht in behandeling en bevestigt de ontvangst van uw klacht. Wij geven schriftelijk, telefonisch of via een persoonlijke afspraak een reactie op uw klacht. Het heeft onze voorkeur om met u in gesprek te gaan om te kijken of we er samen uit kunnen komen.

Stichting Klachten & Geschillen Eerstelijnszorg (SKGE)

Komen we er via bovenstaande interne procedure samen niet uit, dan kunt u uw klacht bespreken met een onafhankelijke en onpartijdige klachtenfunctionaris van Stichting Klachten & Geschillen Eerstelijnszorg (SKGE). Alles wat u de klachtenfunctionaris vertelt is vertrouwelijk. De klachtenfunctionaris zoekt samen met u naar een oplossing en kan proberen te bemiddelen tussen u en de huisartsenpraktijk. U kunt de klacht indienen via het klachtenformulier op de website van SKGE [link https://www.skge.nl/aanmaken-formulier-prs/klachtindienen]. SKGE is bereikbaar via telefoonnummer 088 0229190.

Als u er met uw huisarts en bemiddeling door de klachtenfunctionaris van SKGE niet uitkomt, kunt u een uitspraak over uw klacht vragen bij de geschilleninstantie huisartsenzorg van SKGE. Deze onafhankelijke commissie bestaat uit een voorzitter (jurist), uit leden namens de patiënten en namens de huisartsen. De commissie wordt bijgestaan door een ambtelijk secretaris die ook jurist is. Het oordeel van de geschilleninstantie is bindend. Meer informatie kunt u vinden op de website van SKGE.

Advies en bijstand door Adviespunt Zorgbelang

Voor informatie, advies en ondersteuning met betrekking tot uw klacht kunt u kosteloos terecht bij Adviespunt Zorgbelang.

Adviespunt Zorgbelang is een initiatief van Zorgbelangorganisaties. Zij komen op voor de belangen van zorggebruikers en voor de kwaliteit van zorg.

Adviespunt Zorgbelang is op werkdagen van 09.00 tot 17.00 uur telefonisch bereikbaar via: 013 – 20 20 054 of via e-mail: adviespunt@zorgbelang-brabant.nl.

Klachtenformulier

Nieuws en mededelingen
Opening tweede locatie Koestraat
Opening tweede locatie Koestraat
Geplaatst: 14 oktober 2019
Binnenkort openen wij vlak bij onze huidige praktijk aan de Kloosterstraat 120 een tweede locatie. Op een plek die velen van u kennen als klooster Nazareth, aan de Koestraat 37.

Lees meer
Teams binnen  Huisartsenpraktijk Kloosterstraat
Teams binnen Huisartsenpraktijk Kloosterstraat
Geplaatst: 28 juni 2019
Het is u misschien opgevallen dat het aantal zorgverleners in onze praktijk de afgelopen jaren gestaag is gegroeid. Op deze manier proberen wij er voor te zorgen dat de praktijk laagdrempelig blijft voor onze patiënten en u tijdig een afspraak kunt krijgen.

Lees meer
Even voorstellen: de verpleegkundig specialisten
Even voorstellen: de verpleegkundig specialisten
Geplaatst: 28 juni 2019
In onze praktijk werken twee verpleegkundig specialisten in opleiding; mevrouw Pascal Maillé en Laura Totté.

Lees meer